Projekty

Business Week

Cykl warsztatów przeznaczonych przede wszystkim dla studentów początkowych lat studiów, lecz nie tylko, pozwalający na zapoznanie się ze specyfiką pracy w różnych branżach związanych z kierunkami ekonomiczno-biznesowymi. Uczestnicy biorą udział w warsztatach organizowanych przez firmy z 5 branż, między innymi bankowości, konsultingu, FMCG. Warsztaty zazwyczaj przeprowadzane są w siedzibach firm i wymagają wcześniejszych zapisów. Jest to również niejednokrotnie pierwsza okazja na przekazanie swojego CV potencjalnemu pracodawcy, co bardzo często profituje na przyszłość.

High School Business Challenge

Największy i najpopularniejszy studencki konkurs biznesowy dla uczniów szkół średnich co roku przyciąga kilka tysięcy licealistów. Konkurs składa się z trzech etapów, w których sprawdzana jest wiedza z zakresu ekonomii, finansów, marketingu i zarządzania oraz kreatywność i umiejętność pracy w grupie.

Pierwszy etap jest przeprowadzany całkowicie online, a uczestnicy mają na uzupełnienie formularza konkursowego dwa tygodnie. Drugi, okręgowy etap, przeprowadzany jest w pięciu miastach Polski i oparty jest na formule case study. Finał odbywa się zawsze w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie – trwa dwa dni, obejmuje między innymi warsztaty czy finałowe case’y.

Konkurs jest organizowany pod patronatem merytorycznym Instytutu Rachunkowości Zarządczej CIMA. Najlepsza drużyna zdobywa atrakcyjne nagrody finansowe.

Inwestycje alternatywne

Inwestycje Alternatywne to jeden ze sztandarowych projektów SKN Biznesu. Promuje on wśród środowiska akademickiego zagadnienie inwestycji alternatywnych. W ciągu kilku dni konferencji odbywa się ponad 10 bloków tematycznych dotyczących inwestycji w różne rodzaje aktywów, od złota i nieruchomości po samochody zabytkowe, sneakersy czy kryptowaluty. Naszymi gośćmi zawsze są zarówno największe nazwiska z konkretnej branży, jak i jednocześnie najwięksi znawcy. Po prelekcji zawsze jest kolej na pytania – niejednokrotnie posiąść można w ten sposób tajemną wiedzę niszowych i szczególnie rentownych inwestycji.

MedBiz Days

Konferencja MedBiz Days przybliża tematykę zarządzania i finansów w sektorze ochrony zdrowia. W ramach projektu odbywają się panele dyskusyjne oraz warsztaty w siedzibach firm z branży healthcare. Wydarzenia są transmitowane na żywo na portalu Facebook. W panelach biorą udział przedstawiciele świata biznesu, polityki oraz medycyny. W ramach konferencji tworzona jest publikacja naukowa podsumowująca poruszane tematy.

Ask me Anything

Ask me Anything, zwany także AMA to cykl spotkań z najbardziej znanymi przedstawicielami świata biznesu, polityki. Wydarzenia przybierają formę Q&A, w czasie których nasi goście odpowiadają na wszystkie, nawet najtrudniejsze pytania, dzielą się swoimi przemyśleniami, pomysłami czy przepisami na sukces. W przeszłości gościliśmy między innymi Rafała Masnego z ABSTRA.TV oraz multimilionera Roberta Gryna.

Let’s Start Up!

LSU! to sztandarowa inicjatywa SKN Biznesu składająca się z wielu wydarzeń poruszających tematykę przedsiębiorczości, zakładania własnego biznesu i najnowszych technologii. Projekt składa się z dwóch części:

  • Startup2Night – weekendowy hacathon, którego celem jest stworzenie startup’u. Dodatkowo w trakcie trwania projektu organizowane są warsztaty prowadzone przez doświadczonych mentorów;
  • EXPO, w którego skład wchodzi:
    • FAIR – interaktywne targi startupów technologicznych, organizowane na Auli Spadochronowej;
    • SHOW – prelekcje o tematyce technologicznej, biznesowej, startupowej;
    • VC Open Hours – sesja networkingowa, przygotowana w celu kontaktowania startupów z funduszami Venture Capital.

Dragon’s Den

Dragon’s Den – projekt oparty na konwencji programu telewizyjnego o tym samym tytule. Uczestnicy projektu – zwyczajowo szczególnie obiecujące, wyselekcjonowane startupy –  przedstawiają swoje pomysły na biznes piątce inwestorów, którzy decydują o ich ewentualnym wsparciu finansowym. Projekt odbywa się w szczególnych miejscach rozrywkowych, jak Multikino w Złotych Tarasach czy Teatr Palladium. Na widowni zawsze zasiada kilkaset osób.

Projekt objęty jest specjalną licencją Sony, właściciela praw autorskich.